Graviditeten

I det stora hela hade jag en bra graviditet, trötthet och illamående i början. Varje gång jag gick till barnmorskan hade jag högt blodtryck, jag tycker att det är obehagligt med sjukvård i allmänhet, så tror det var därför, jag kände aldrig av det, fick gå på extra ultraljud och täta kontroller så det blev också som ett extra stressmoment. Men man glömmer så fort i det stora hela tycker jag att jag hade en bra graviditet. Jag fick foglossning i fyra dagar och kunde knappt gå, som tur är gick det över. Dock tyckte jag graviditeten gick långsamt otålig som jag är, räknade verkligen dagarna. Jag ville jobba ända till två veckor före förlossning, jag var envis med det, det hjälpte mig att ha rutin och ta mig någonstans även om det var tungt ibland.
 
Sparkarna från Alicia var så mysiga och när Peter började känna dem kändes det extra roligt. Jag tyckte dock det var jobbigt med all information om minskade fosterrörelser, kändes så svårt att veta om hon rörde sig tillräckligt mycket. 
 
När jag ser tillbaka på bilder så är det så roligt att se bilder i början när jag trodde att jag var stor jämfört med bilder på slutet när jag verkligen var det.