Resa under graviditeten

När jag var gravid tyckte jag det var viktigt för mitt eget välbefinnande, att bara resa till bekanta platser och platser där det inte var för varmt eftersom jag var så himla varm själv.
 
Vi reste till Göteborg och tog en weekend på hotell, varav en natt på femstjärniga uppe house på gothia towers som var riktigt toppen.
 
Vi reste till Polen för min kusin Tomeks bröllop, då hade jag knappt fått mage och dansade en massa. Dock kändes det i höfterna efter.
 
Vi hälsade på min mamma i Lund i juli och åkte till Göteborg, jag fick även in en sväng på Ullared. Hade aldrig varit där, var inget speciellt tyckte jag. Trodde nog att det skulle vara större. Vi var även en sväng i Gävle i stugan och bara tog det lugnt och åkte båt.
 
Vi var på Gotland i Augusti, första gången för mig och jag älskade det, lagom temperatur och eftersom vi åkte efter högsäsongen var det inte alls mycket folk.
 
Sista gången jag flög under graviditeten var i vecka 34. Flög med SAS till Paris och tog en extra försäkring som gällde till en månad före beräknat partus. Peters föräldrar bjöd hela familjen till Disneyland, och resan bokades innan vi visste att jag var gravid. Det gick toppen att flyga. Hade på mig stödstrumpor så kände mig inte så svullen. Vi bodde precis vid ingången till disneyland, så det var lätt för mig att gå och vila. Vi gick mycket och en kväll grät jag för att alla kunde åka karuseller, dricka och röra sig som de ville utom jag, men det gick över och allt som allt var det en underbar resa.
 
Mina tips vid resa under graviditeten 
 
Se till så att du har rätt försäkring, mycket för att man även känner sig lugnare då.
 
Om du inte klarar av värme under graviditeten, res inte till ett supervarmt land. Det kan man göra senare.
 
Se till att ha nära till hotellet eller bra möjlighet till taxi osv, man blir trött i benen av att bära runt på så många extrakilon.
 
Ta tid för vila och koppla av, se och göra allt hinner man vid ett annat tillfälle.
 
Kom ihåg fikapausen, man får lätt blodsockerfall ich blir grinig, iallafall jag :P
 
Annars tycker jag man ska leva som vanligt när man.är gravid, annars skulle jag känna mig så låst.